KarolÃna a Zuzka jsou na cestÄ› domů. Hovna jsou na stÅ™eÅ¡e. VÅ¡e je v harmonii.
Po téměř půl roce stráveném v Kargyaku vyrazila KarolÃna a Zuzka v nedÄ›li smÄ›rem domů. ÄŒeká je nároÄná cesta po zamrzlé Å™ece do Padumu a do Lehu, spanà ve vymrzlých jeskynÃch, a pak mÄ›sÃÄnà zasloužené prázdniny, které planuji stravit cestovánim. Na cestÄ› je doprovázejà dva nosiÄi ze sousedni vesnice Sking. (...)
(...)
PÅ™edávánà školy probÃhalo týden, aby se Libor s Blankou
mohli dostateÄnÄ› seznámit s umÃstÄ›nÃm zásob, obsluhou solárnà elektrárny,
s poÄÃtaÄovým vybavenÃm Å¡koly, a pÅ™edevÅ¡Ãm s běžným chodem Å¡koly i se zvyky
ve vesnici. Poznávajà dÄ›ti a navÅ¡tÄ›vujà jejich rodiny. ProzatÃm zaÄnou v Kargyaku,
pozdÄ›ji i v okolnÃch vesnicÃch. V pondÄ›là také Blanka s Liborem
poprvé ve Å¡kole samostatnÄ› vyuÄovali a nemohli si vynachválit vÅ¡echna vylepÅ¡enÃ,
která ve výuce holky zavedly.
ProbÄ›hla ale i velice vÅ™elá schůzka s rodiÄi, ostatnÃmi vesniÄany a obÄ›ma páry uÄitelů, která se prý výjimeÄnÄ› vydaÅ™ila a byla provázena opakovaným potleskem. Uspěšná spolupráce byla stvrzena konstatovánÃm, že již vÅ¡ichni rodiÄe, až na jednu osamÄ›lou matku, dodali Å¡kole jaÄà trus na topenà a uložili ho v souladu s mÃstnÃmi zvyky na stÅ™echu Å¡koly. Na schůzku dorazili dokonce i vesniÄané ze sousednà vesnice Sking, což nenà zcela obvyklé kvuli neustalým drobným tahanicÃm mezi vesnicemi.
Můžeme si jen přát, aby dále vÅ¡e probÃhalo v takovéto harmonii a aby byli Libor s Blankou pÅ™i výuce a vedenà školy tak uspěšnà jako Zuzka a KarolÃna.